I Seminarium Muzealnicze
- Details
- Category: NPRH
- Published on Tuesday, 05 July 2016 20:25
- Written by Super User
- Hits: 875
25 czerwca 2016 r. odbyło się Seminarium w ramach projektu "Muzeum w polskiej kulturze pamięci (do 1918 r.): wczesne instytucje muzealne wobec muzeologii cyfrowej" realizowane w ramach grantu MNiSW w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki. Wydział Sztuk Pięknych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
W spotkaniu uczestniczyli zaproszeni specjaliści z dziedziny muzealnictwa i kolekcjonerstwa: dr Agnieszka Kluczewska-Wójcik z Polskiego Instytutu Studiów nad Sztuką Świata, dr hab. Dariusz Dąbrowski z Wydziału Humanistycznego UKW w Bydgoszczy, dr Kamila Kłudkiewicz z UAM w Poznaniu, Dobromiła Rzyska-Laube z Muzeum Tradycji Szlacheckiej w Waplewie Wielkim, a także Sławomir Majoch z Muzeum Uniwersyteckiego w Toruniu oraz pracownicy i doktoranci Zakładu Muzealnictwa: dr hab. Michał Woźniak, prof. UMK, dr Lech Brusewicz, mgr Małgorzata Wawrzak, mgr Małgorzata Baka-Theis, mgr Aldona Tołysz, mgr Honorata Gołuńska, mgr Paulina Dziendziel i mgr Alicja Saar-Kozłowska.
Obrady otworzył kierownik projektu - dr hab. Tomasz F. de Rosset, prof. UMK oraz dr hab. Elżbieta Basiu, prof. UMK, dziekan Wydziału Sztuk Pięknych.
W ramach seminarium poświęconego terminologii przewidziane zostały krótkie wystąpienia:
- Aldona Tołysz – Słownikowe pojęcie „muzeum”
- dr Lech Brusewicz – Gabinety i kolekcje
- dr hab. Tomasz F. de Rosset, prof. UMK – „Muzeum narodowe”
- dr Agnieszka Kluczewska-Wójcik – Muzeum i kolekcja w refleksji Krzysztofa Pomiana
- Małgorzata Wawrzak – Czy muzeum to "kosztowny przybytek nudy i martwoty"? Cele, zadania i klasyfikacja muzeów wg Mieczysława Tretera
- Ewelina Bednarz – „Muzeum” według Kazimierza Malinowskiego
- Małgorzata Baka-Theis – Muzeum w refleksji Wojciecha Gluzińskiego
Oferta pracy
- Details
- Category: NPRH
- Published on Tuesday, 05 July 2016 19:03
- Written by Super User
- Hits: 3168
OFERTA PRACY 3/2016
28 listopada 2016 r.
Miejsce pracy: Wydział Sztuk Pięknych, ul. Sienkiewicza 30/32, 87-100 Toruń, pok. 313-314
- Ukończone co najmniej studia I stopnia w zakresie informatyki lub pokrewne; preferowane rozpoczęcie dysertacji doktorskiej;
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera.
- Znajomość narzędzi cyfrowych do wizualizacji danych, przetwarzania danych
- Umiejętność tworzenia aplikacji webowych do przetwarzania danychBardzo dobra znajomość baz danych i administrowania nimi
- Znajomość eksportowania zasobów baz danych (xml)Doświadczenie w budowaniu i administrowaniu: bazami danych; w administracji portalami internetowymi
- Znajomość: relacyjnych baz danych; procesu i parametrów digitalizacji; protokołu Open Graf
- Znajomość zagadnień związanych z open access i open sources
- Podstawowa orientacja w problemie wolnych licencji i praw autorskich
- Znajomość: technologii churowych, struminiowania danych; standardów webowych, TEI, IIIF.IO, API Keys, OAI-PMH, Big Data, OCR
- Umiejętność pracy w zespole, pod presją czasu;Dokładność, sumienność, terminowość;Umiejętność rozwiązywania problemów sprzętowych
- Osobę ubiegającą się o ww. stanowisko powinien cechować wysoki stopień motywacji, zdolność do pracy zarówno samodzielnej oraz zespołowej oraz terminowość (praca przy projekcie)
- Administracja: stroną internetową/portalem naukowym; bazami danych; repozytorium wewnętrznym
- Konsultacje w zakresie budowy struktury portalu naukowego; opracowanie specyfikacji technicznej dla portalu naukowego
- Programowanie
- Tworzenie aplikacji/narzędzi lub/i wynajdowanie/wdrażanie ich do przetwarzania contentu baz
- Współpraca z podwykonawcami portalu naukowego i Uczelnianym Centrum Informatycznym
- Intertekstualizowanie zdigitalizowanego contentu
- Sprawdzanie jakości i przesyłu plików.
- Systematyczne prowadzenie zapisów w wewnętrznym systemie oraz weryfikacja archiwum plików.
- Wypełnianie dokumentacji projektowej zgodnie z istniejącymi procedurami.
- Cykliczne raportowanie dotyczące realizacji zadań i wyznaczonych celów.
- Dbanie o dobry stan sprzętu komputerowego
Umowa o dzieło na okres 30 miesięcy (od 20 XII 2016 r. do 30 V 2019 r.)
- CV
- List motywacyjny
- Kopia dyplomu ukończenia studiów I/II stopnia lub zaświadczenie o byciu słuchaczem studiów III stopnia
- Portfolio zawierające projekty i realizacje oraz zakres obowiązków w ramach nich, potwierdzające doświadczenie kandydata (format dowolny np. .pdf/.exe)
Prosimy o dopisanie klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 20.08.1997 o ochronie danych osobowych – Dz. U. Nr 133 poz. 883.).
Niniejsze ogłoszenie przewiduje wytypowanie na drodze konkursu jednej osoby w naborze dwuetapowym: po spełnieniu wymogów formalnych przewidziana jest rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami.
W sprawie dodatkowych informacji prosimy o kontakt: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
OFERTA PRACY 3/2016
28 listopada 2016 r.
Nazwa jednostki: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Sztuk Pięknych, Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa, Zakład Muzealnictwa
Miasto: Toruń
Nabór do zespołu projektu „Muzea w polskiej kulturze pamięci (do 1918 r.): wczesne instytucje muzealne wobec muzeologii cyfrowej” finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki 2015, realizowanego przez zespół Zakładu Muzealnictwa, Instytutu Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa, Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, pod kierownictwem dr. hab. Tomasza F. de Rosseta.
Miejsce pracy: Wydział Sztuk Pięknych, ul. Sienkiewicza 30/32, 87-100 Toruń, pok. 313-314
Nazwa stanowiska: INFORMATYK
Kandydat powinien spełniać następujące warunki:
- Ukończone co najmniej studia I stopnia w zakresie informatyki lub pokrewne; preferowane rozpoczęcie dysertacji doktorskiej;
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera.
- Znajomość narzędzi cyfrowych do wizualizacji danych, przetwarzania danych
- Umiejętność tworzenia aplikacji webowych do przetwarzania danych
- Bardzo dobra znajomość baz danych i administrowania nimi
- Znajomość eksportowania zasobów baz danych (xml)
- Doświadczenie w budowaniu i administrowaniu: bazami danych; w administracji portalami internetowymi
- Znajomość: relacyjnych baz danych; procesu i parametrów digitalizacji; protokołu Open Graf
- Znajomość zagadnień związanych z open access i open sources
- Podstawowa orientacja w problemie wolnych licencji i praw autorskich
- Znajomość: technologii churowych, struminiowania danych; standardów webowych, TEI, IIIF.IO, API Keys, OAI-PMH, Big Data, OCR
- Umiejętność pracy w zespole, pod presją czasu;
- Dokładność, sumienność, terminowość;
- Umiejętność rozwiązywania problemów sprzętowych
Osobę ubiegającą się o ww. stanowisko powinien cechować wysoki stopień motywacji, zdolność do pracy zarówno samodzielnej oraz zespołowej oraz terminowość (praca przy projekcie)
Zakres zadań:
- Administracja: stroną internetową/portalem naukowym; bazami danych; repozytorium wewnętrznym
- Konsultacje w zakresie budowy struktury portalu naukowego; opracowanie specyfikacji technicznej dla portalu naukowego
- Programowanie
- Tworzenie aplikacji/narzędzi lub/i wynajdowanie/wdrażanie ich do przetwrarzania contentu baz
- Współpraca z podwykonawcami portalu naukowego i Uczelnianym Centrum Informatycznym
- Intertekstualizowanie zdigitalizowanego contentu
- Sprawdzanie jakości i przesyłu plików.
- Systematyczne prowadzenie zapisów w wewnętrznym systemie oraz weryfikacja archiwum plików.
- Wypełnianie dokumentacji projektowej zgodnie z istniejącymi procedurami.
- Cykliczne raportowanie dotyczące realizacji zadań i wyznaczonych celów.
- Dbanie o dobry stan sprzętu komputerowego
Procedura naboru:
Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
z tekstem w tytule wiadomości : „NPRH – informatyk” (wszystkie załączniki w formacie *pdf).
Termin składania ofert: 15 grudnia 2016 r.
Postępowanie kwalifikacyjne: Po weryfikacji ofert, wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się 19 grudnia 2016 r.
Warunki zatrudnienia:
- Umowa o dzieło na okres 30 miesięcy (od 20 XII 2016 r. do 30 V 2019 r.)
- Kwota wynagrodzenia: 54 000 zł
- Wypłaty w transzach co trzy miesiące lub za całość na koniec projektu, po rozliczeniu się zgodnie ze wzorem raportu prac.
- Stanowisko pracy: komputer.
- Tryb pracy: elastyczny.
Wymagane dokumenty:
- CV
- List motywacyjny
- Kopia dyplomu ukończenia studiów I/II stopnia lub zaświadczenie o byciu słuchaczem studiów III stopnia
- Portfolio zawierające projekty i realizacje oraz zakres obowiązków w ramach nich, potwierdzające doświadczenie kandydata (format dowolny np. .pdf/.exe)
Dodatkowe informacje:
Prosimy o dopisanie klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 20.08.1997 o ochronie danych osobowych – Dz. U. Nr 133 poz. 883.).
Niniejsze ogłoszenie przewiduje wytypowanie na drodze konkursu jednej osoby w naborze dwuetapowym: po spełnieniu wymogów formalnych przewidziana jest rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami.
W sprawie dodatkowych informacji prosimy o kontakt: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Kandydat powinien spełniać następujące warunki:
- Ukończone co najmniej studia I stopnia w zakresie grafiki lub inne artystyczne; preferowane rozpoczęcie dysertacji doktorskiej;
- Znajomość zasad projektowania graficznego i kompozycji.
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera.
- Bardzo dobra znajomość programów pakietu Adobe, i programów do tworzenia animacji i obróbki materiałów audio-wideo;
- Doświadczenie i umiejętność tworzenia layoutów stron www;
- Doświadczenie i umiejętność projektowania graficznego różnego rodzaju materiałów promocyjnych, plakatów, folderów itp.; tworzenia szaty graficznej wydawnictw książkowych i elektronicznych
- Umiejętność łamania tekstu;
- Umiejętność pracy w zespole, pod presją czasu;
- Umiejętność obróbki fotografii cyfrowych i analogowych;
- Kreatywność, dokładność, sumienność, terminowość;
- Mile widziana:
- Osobę ubiegającą się o ww. stanowisko powinien cechować wysoki stopień motywacji, zdolność do pracy zarówno samodzielnej oraz zespołowej oraz terminowość (praca przy projekcie)
- wiedza poligraficzna, znajomość zasad przygotowania projektów do druku
- widziana znajomość fotografii
- umiejętność kodowania projektów graficznych do CSS3 i HTML5 w standardzie W3C
Zakres zadań:
- Opracowywanie projektów graficznych.
- Sprawdzanie jakości i przesyłu plików graficznych.
- Systematyczne prowadzenie zapisów w wewnętrznym systemie oraz weryfikacja archiwum plików.
- Pomoc podczas akceptacji projektów do druku (dobór kolorystyczny, korekta kolorystyczna).
- Wypełnianie dokumentacji projektowej zgodnie z istniejącymi procedurami.
- Cykliczne raportowanie dotyczące realizacji zadań i wyznaczonych celów.
Procedura naboru:
Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. z tekstem w tytule wiadomości : „NPRH – grafik” (wszystkie załączniki w formacie *pdf).
Termin składania ofert: 15 grudnia 2016 r. (czwartek)Postępowanie kwalifikacyjne: Po weryfikacji ofert, wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się 19 grudnia 2016 r. (poniedziałek)
Warunki zatrudnienia:
- Umowa o dzieło na okres 30 miesięcy (od 20 XII 2016 r. do 30 V 2019 r.)
- Kwota wynagrodzenia: 27 900 zł
- Wypłaty w transzach co trzy miesiące lub za całość na koniec projektu, po rozliczeniu się zgodnie ze wzorem raportu prac.
- Stanowisko pracy: komputer przystosowany do obróbki graficznej.
- Tryb pracy: elastyczny.
Wymagane dokumenty:
- CV
- List motywacyjny
- Kopia dyplomu ukończenia studiów I/II stopnia lub zaświadczenie o byciu słuchaczem studiów III stopnia
- Portfolio (format dowolny np. .pdf/.exe)
NPRH: Muzeum w polskiej kulturze pamięci (do 1918 roku): wczesne instytucje muzealne wobec muzeologii cyfrowej
- Details
- Published on Thursday, 11 February 2016 15:49
Zespół Zakładu Muzealnictwa pod kierownictwem dr. hab. Tomasza F. de Rosseta, prof. UMK uzyskał grant badawczy w ramach konkursu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, moduł Rozwój 2a na projekt Muzeum w polskiej kulturze pamięci (do 1918 roku): wczesne instytucje muzealne wobec muzeologii cyfrowej.
Informacja na stronie UMK >>>
Informacja na stronie NPRH >>>
Informacja na stronie MNiSW>>>
Celem projektu Muzeum w polskiej kulturze pamięci (do 1918 roku): wczesne instytucje muzealne wobec muzeologii cyfrowej jest analiza i kompleksowe badanie roli wczesnych muzeów (założeń protomuzealnych oraz publicznych i prywatnych muzeów, jak też kolekcji prywatnych funkcjonujących w sferze publicznej do 1918 r.) jako instytucji stanowiących zwierciadło przemian kulturowych, oddziałujących zarówno w przeszłości, jak i obecnie na kierunki przekazywania przyszłym pokoleniom oraz kształtowania szeroko pojętej tożsamości i pamięci kulturowej.
W prowadzonych badaniach na obszarze teoretycznej muzeologii zostaną wykorzystanie narzędzia cyfrowe stosowane w najnowszych prądach humanistyki. Wiązać się z tym będzie próba sformułowania subdyscypliny badań nad muzealnictwem, opartych na założeniach humanistyki cyfrowej, co można by określić „muzeologią cyfrową”. Na potrzeby projektu stworzony zostanie portal naukowy z wielopoziomową bazą danych, ogólnodostępny, zgodny z ideą otwartej nauki i kultury. Pełnić on będzie funkcję laboratorium badawczego, gdzie zastosowanie znajdą narzędzia cyfrowe i metody partycypacyjne (crowdsourcing, social media). Projekt nastawiony jest na działanie długofalowe i rozwojowe. Stanowi pierwszą fazę badań nad muzealnictwem polskim, w założeniach obejmującym także okres międzywojenny, PRL-u i czasy współczesne.
KONTAKT:
Kierownik projektu -
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Koordynatorka projektu -
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
, tel. 695 297 142
NPRH: zespół
.